بارداری و اسلیو معده، ارتباط این دو
نوشته شده توسط : نت ابزار

بسیاری از افراد این سوال در ذهنشان پیش آمده است که آیا عمل جراحی اسلیو معده می‌تواند در بارداری شخص در آینده تداخلی ایجاد کند یا خیر. خب ما امروز در این مطلب اینجاییم تا پاسخ این سوال مهم را بدهیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

اسلیو و بارداری

در جراحی اسلیو، بیش از نیمی از معده یعنی چیزی حدود ۸۰ درصد از آن برش خورده و برداشته می شود. این امر سبب می گردد که از اشتهای بیمار کاسته شده و بیمار شدیداً اشتهای خود را از دست بدهد. این از دست رفتن اشتها، موجب کاهش وزن شده و فرد دیگر دچار اضافه وزن نخواهد گردید.

بخشی از معده که برش زده می شود فوندوس نام دارد و عامل تولید هورمون گرلین است. این هورمون مهم ترین فاکتور در چاقی بوده و عدم وجود آن، سبب از بین رفتن چاقی می شود.در اسلیو معده، بخشی از معده برای جذب کمتر مواد غذایی خارج شده و معده همانند لوله باریکی می شود که شباهت زیادی به موز دارد.

عوارض بعد از جراحی اسلیو

الازم به ذکر است که احساس درد در روزهای اول می تواند در افراد مشاهده شود که شدت و ضعف آن بستگی به آستانه تحمل درد افراد دارد. از دیگر موارد می توان به تهوع، استفراغ، سوزش معده به مدت ۱ الی ۳ ماه اشاره کرد.تجربه رسیدن به وزن ایده آل، احساس فوق العاده ای را در فرد ایجاد می کند.  پس از انجام عمل برای دست یابی به نتیجه موفق، باید ورزش و رژیم غذایی سالم را رعایت کرد.دوره نقاهت ۲–۳ هفته است و ۴-۶ ماه بعد از این عمل نباید ورزش سنگین انجام داد.

بارداری پس از اسلیو

در پاسخ باید گفت طبق تحقیقات صورت گرفته، ثابت شده است که بارداری بعد از اسلیو معده بسیار بهتر از بارداری در چاقی بیش از حد است.  زمانی که فرد اضافه وزن شدید دارد، ممکن است به علت غیرطبیعی بودن هورمون ها، در بارداری با مشکل مواجه شود. کیست های تخمدان نیز با کاهش وزن بهبود یافته و احتمال بارداری افزایش می یابد.

بعد از جراحی اسلیو معده، فرد در معرض کم آبی بدن، کمبود پروتئین و دیگر مواد مغذی قرار می گیرد. این امر می تواند شرایط خطرناکی برای جنین در حال رشد فراهم آورد. البته اگر شخص باردار باشد و قصد انجام این عمل را داشته باشد، بهتر است منتظر بماند و پس از گذشت یکسال و نیم در صدد انجام آن برآید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اختلالات ممکن در بارداری به خاطر عمل جراحی اسلیو و همچنین تداخل این دو با شما دوستان بیشتر صحبت کنیم. اگر باز هم دو دل و مشکوک هستید نسبت به این موضوع می‌توانید با یک جراح اسلیو و یا یک متخصص زنان و زایمان در این مورد مشورت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: